Verkeer
Verkeer | Rekening | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 |
---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | -1.295 | -1.417 | -1.579 | -1.559 | -1.560 | -1.557 |
Baten | 1.185 | 872 | 1.279 | 927 | 1.279 | 927 |
Saldo van baten en lasten | -110 | -545 | -300 | -632 | -281 | -630 |
Dotatie | -220 | - | -164 | - | -167 | - |
Onttrekking | - | 140 | - | 183 | - | 183 |
Mutaties reserve | -220 | 140 | -164 | 183 | -167 | 183 |
Geraamd resultaat | -330 | -405 | -464 | -449 | -448 | -447 |
Lasten
Ten opzichte van de begroting 2019 hebben wij in 2020 circa € 162.000 meer op het programma Verkeer begroot. Dit effect heeft met de hierna volgende ontwikkelingen te maken:
Interne urendoorbelasting
De interne urendoorbelasting is € 78.000 hoger door formatieuitbreiding bij parkeren.Kappitaallasten
De kapitaallasten zijn € 67.000 hoger door investeringen in o.a. verkeersregelinstallaties.Overige verschillen
De overige verschillen zorgen voor een verhoging van circa € 17.000.
Baten
Ten opzichte van de begroting 2019 hebben wij in 2020 circa € 407.000 meer op het programma Verkeer begroot. Dit effect heeft met de hierna volgende ontwikkelingen te maken:
De omzet van parkeren is € 407.000 hoger. Dit komt o.a. doordat in de even jaren de ontvangsten van de tweejarige vergunningen voor parkeren zijn. Hierdoor ontstaat in 2020 een voordeel ten opzichte van 2019.
Dotaties en Onttrekkingen
Door de tweejaarlijkse cyclus van de afgifte vergunningen vindt jaarlijks een dotatie danwel onttrekking met de Reserve Parkeren plaats. In 2020 wordt er € 164.000 gedoteerd. In 2019 was dit een onttrekking van € 140.000.