Wat gaan we ervoor doen?

1. Voldoende parkeerruimte voor bewoners, bezoekers en werknemers tegen aanvaardbare kosten

Activiteiten

Subdoel 1.1 - Goede benutting van beschikbare parkeercapaciteit met "blauwe zone" als belangrijkste instrument

1.1.1 - Uitbreiden en aanpassen parkeerregulering op basis van resultaten parkeermonitoring en klachten van bewoners en ondernemers en op basis van nieuwe ontwikkelingen (o.a. regelgeving en ICT)

1.1.2 - Parkeermonitoring d.m.v. meting parkeerdruk en ontvangen parkeerklachten

1.1.3 - Actualiseren Parkeerbeleidsplan Diemen 2010-2020

Subdoel 1.2 - Voldoende parkeergelegenheid voor bewoners, hun bezoekers en werknemers

1.2.1 - Waar nodig bijsturen van parkeerregulering (maatwerk)

1.2.2 - Afspraken over parkeervoorzieningen op eigen terrein bij nieuwbouwplannen

1.2.3 - Handhaven parkeerregulering incl. afhandelen parkeerklachten en overtredingen

Subdoel 1.3 - Kostendekkende parkeerexploitatie (geen winstoogmerk)

1.3.1 - Uitbesteden werkzaamheden op basis van beste kosteneffectiviteit

1.3.2 - Actueel houden parkeerexploitatie

1.3.3 - Parkeertarieven baseren op sluitende parkeerexploitatie

Subdoel 1.4 - Subdoel 1.4 - Voldoende stallingmogelijkheden voor fietsen bij publiekstrekkers, ov-haltes en ruimtelijke ontwikkelingen

1.4.1 - Bijplaatsen fietsenstallingen indien nodig en mogelijk

1.4.2 - Het voorschrijven van fietsparkeernormen bij (ruimtelijke) ontwikkelingen

Prestatie-indicatoren

Werkelijk 2017

Werkelijk 2018

Begroot 2019

Begroot 2020

1.2.1 - Totaal aantal laadpalen voor elektrische motorvoertuigen

NB

NB

35

50

2. Diemen is een verkeersveilige gemeente

Activiteiten

Subdoel 2.1 - Duurzame veilige inrichting van gemeentelijke infrastructuur

2.1.1 - Toepassen duurzaam veilig maatregelen met 30 kilometerzones bij herinrichtingen (o.a. Diemen Noord, Centrum West, Holland Park, Plantage de Sniep)

2.1.2 - Toepassen duurzaam veilig maatregelen (ten behoeve van fietsers) bij herinrichtingen (o.a. Diemen Noord, Oost-West as, Holland Park)

2.1.3 - Verkeersveilige fietsroute opnemen in spoorwegonderdoorgang aan westkant Ouddiemerlaan

2.1.4 - Verkeersveilige fietsroutes meenemen in BLVC-plannen bij uitvoering van bouwplannen/wegwerkzaamheden

2.1.5 - Onderzoek naar het verbeteren van de fietsonderdoorgang onder de goederenboog (spoorlijn) in de Ouddiemerlaan

Subdoel 2.2 - Nul verkeersdoden op gemeentelijke wegen

2.2.1 - Deelname aan verkeersveiligheid campagnes

2.2.2 - Actief monitoren van de verkeersveiligheid op gemeentelijke wegen

Prestatie-indicatoren

Werkelijk 2017

Werkelijk 2018

Begroot 2019

Begroot 2020

Algemeen - % ziekenhuisopname na verkeersongeval met een motorvoertuig (verplicht)

NB

NB

NB

NB*

Algemeen - % overige vervoersongevallen met een gewonde fietser (verplicht)

NB

NB

NB

NB*

Algemeen - % doden na verkeersongeval met een motorvoertuig

NB

NB

0%

0%

*de informatiebronnen met betrekking tot deze gegevens zijn niet volledig en geven dus een verkeerd beeld. Er wordt regionaal gewerkt aan een beter systeem. Zodra dat er is, worden deze indicatoren ook ingevuld.

3. Een goede bereikbaarheid en doorstroming van het (locaal gebonden) autoverkeer

Activiteiten

Subdoel 3.1 - Geen regionaal sluipverkeer door Diemen, zoveel mogelijk doorgaand autoverkeer via auto(snel)wegen en gebiedsontsluitingswegen

3.1.1 - Meewerken aan verbeteren doorstroming op auto(snel)wegen (uitvoering planstudie SAA)

3.1.2 - Rijsnelheid op locale hoofdwegen 50 km/uur (o.a. Oost-West as, Holland Park)

3.1.3 - Afstemmen informatiesystemen (bewegwijzering/navigatie) op hoofdroutes

3.1.4 - Medewerking aan openstelling Overdiemerweg tussen IJburg en Muiden gekoppeld aan omzetten parallelweg van de A1 naar busbaan zonder ontheffinghoudersregeling

Subdoel 3.2 - Goede doorstroming van het autoverkeer op locale hoofdwegen

3.2.1 - Waarborgen ontsluitingsfunctie d.m.v. advisering bij herinrichtingen (o.a. Oost-West as, Holland Park)

3.2.2 - Ongelijkvloers maken van spoorwegovergang op Ouddiemerlaan

3.3.3 - Aanpassen hoofdverkeersstructuur Diemen Zuid (openstellen busbaan, aanleg rotonde, invoering 30 km/uur)

Subdoel 3.3 - Geen vrachtverkeer van en naar bedrijventerreinen door de woonwijken

3.3.1 - Zorgen voor handhaven van goede rechtstreekse aansluiting van werkgebieden op hoofdwegennet

3.3.2 - Begeleiden/beïnvloeden bedrijven bij vestigingsplaatskeuze en routekeuze

3.3.3 - Afremmen vrachtverkeer bij herinrichting van woongebieden

Subdoel 3.4 - Voldoende (oplaad)mogelijkheden voor elektrische voertuigen

3.4.1 - Realiseren van een dekkend en vraag gestuurd netwerk van laadpalen voor elektrische auto’s, in samenwerking met het projectbureau MRA-e

3.4.2 - Onderzoek naar de haalbaarheid van elektrische deelmobiliteit (o.a. auto’s en scooters)

Subdoel 3.5 - Een dekkend (regionaal) netwerk voor fietsers en voetgangers

3.5.1 - Onderzoek naar verbeteren zwakke schakels in fietsnetwerk(o.a. Ouddiemerlaan bij goederenboog)

Prestatie-indicatoren

Werkelijk 2017

Werkelijk 2018

Begroot 2019

Begroot 2020

Algemeen - Waardering bereikbaarheid bedrijfslocatie voor bevoorrading (verplicht)

NB

NB

NB

NB

4. Goed openbaar vervoer

Activiteiten

Subdoel 4.1 - Goede openbaar vervoer ontsluiting van woonwijken, winkelcentra, werkgebieden en recreatiegebieden

4.1.1 - Adviseren over concessieverlening door Vervoerregio Amsterdam en vervoerplannen GVB

4.1.2 - Participeren in het onderzoek van de gemeente Amsterdam naar een nieuwe HOV-verbinding van IJburg via Diemen naar station Bijlmer-Arena en naar station Weesp.

4.1.3 - De belangen van Diemen vertegenwoordigen in het onderzoek van onder andere de Vervoerregio Amsterdam naar het OV Toekomstbeeld 2040

4.1.4 - Het verbeteren van (de overstapmogelijkheden) bij het ov-knooppunt Diemen-Zuid

Subdoel 4.2 - Goed bereikbare en toegankelijke OV-haltes

4.2.1 - Aanpassen resterende haltes in Diemen-Noord bij groot onderhoud/herinrichting

4.2.2 - (Nieuwe) ov-haltes zijn toegankelijk voor alle gebruikers

Subdoel 4.3 - Goede reizigersinformatie op de OV-haltes

4.3.2 - Controleren reizigersinformatie op haltes

4.3.2 - Knooppuntmanagement bij station Diemen-Zuid

Subdoel 4.4 - Goede doorstroming van het openbaar vervoer

4.4.1 - Verbeteren doorstroming OV bij herinrichtingen (tram 19 op Oost-West as)

Stel uw document zelf samen

SELECTIE

0 - geselecteerd

Direct downloaden


Volledige pdf