Wat gaan we ervoor doen?

1. Samenwerkingsgerichte, verbindende en communicatieve bestuursstijl

Activiteiten

Subdoel 1.1 - Verhoogde kwaliteit van beleid en besluiten

1.1.1 - Bij projecten en nieuw beleid in het startdocument expliciet benoemen van participatie en de participatietrede aangeven

Subdoel 1.2 - Vergroot draagvlak voor beleid en besluiten

1.2.1 - Zorgen dat burgers tijdig en helder worden geïnformeerd over besluiten die hen raken

Subdoel 1.3 - Vergroot eigen initiatief en verantwoordelijkheid voor de leefomgeving door (groepen van) bewoners

1.3.1 - Proactief communiceren over bewonersinitiatieven

1.3.2 - Wijkcoördinatoren ondersteunen en faciliteren bewonersinitiatieven

1.3.3 - Samenwerking met SWD versterken door ze te betrekken bij bewonersinitiatieven

1.3.4 - Ruimer aanbieden van laagdrempelige digitale communicatiemiddelen (social media of specifieke project sites)

Subdoel 1.4 - Sterkere verbinding tussen bewoners en maatschappelijke organisaties en bedrijven

1.4.1 - Overzicht geven van bewonersinitiatieven, welke daarvan in samenwerking met SWD tot stand komen en bijbehorende bewonersgroepen

1.4.2 - Ondersteunen van wijkcoördinatoren en faciliteren van bewonersinitiatieven

Prestatie-indicatoren

Werkelijk 2017

Werkelijk 2018

Begroot 2019

Begroot 2020

1.1.1 - % gegrond verklaarde bezwaarschriften nav formele behandeling

19%

16%

15%

15%

1.1.2 - % ingetrokken bezwaarschriften nav informele behandeling/mediation

47%

90%

75%

90%

1.3.1 - % vertrouwen in de manier waarop gemeente wordt bestuurd (verplicht)

NB

37% tov 31% landelijk

34%

40%

2. Burger is tevreden over moderne dienstverlening die de zelfredzaamheid van de burger ondersteunt

Activiteiten

Subdoel 2.1 - De burger vindt snel de informatie die hij zoekt en zijn product of dienst wordt snel afgehandeld

2.1.1 - Samen met gebruikers de gebruikersvriendelijkheid van de e-diensten verbeteren

2.1.3 - Servicenormen over afhandeltijden vaststellen en hierop sturen met behulp van de nieuwe monitoringsystemen en actief communiceren

Subdoel 2.2 - De gemeente wil burgers meer gebruik laten maken van het digitale kanaal (op maat afgestemd op de situatie van de inwoners, digitaal als het kan en persoonlijk als het moet)

2.2.1 - de mogelijkheden om een product digitaal aan te vragen nog eenvoudiger maken door nieuwe mogelijkheden

Prestatie-indicatoren

Werkelijk 2017

Werkelijk 2018

Begroot 2019

Begroot 2020

2.1.1 - % binnenkomende gesprekken KCC binnen 30 seconden beantwoord

73%

67%

73%

80%

2.2.1 - % E-mail binnen 5 werkdagen afgehandeld(via info@diemen.nl)

NB

NB

70%

70%

3. Krachtig lokaal bestuur in samenhang met sterke regionale samenwerking

Activiteiten

Subdoel 3.1 - Diemen is een krachtige speler in de regio

3.1.1 - Vertegenwoordiging in regionale besturen

Subdoel 3.2 - Competente ambtelijke en regionaal bewuste organisatie

3.2.1 - Uitvoeren van (strategisch) HRM-beleid met focus op competenties

Subdoel 3.3 - Doelmatige en doeltreffende vrijwillige samenwerkingsverbanden

3.3.1 - Onderzoeken welke taken we beter in samenwerking kunnen uitvoeren (onder andere in Duo+ en AM-verband)

3.3.2 - Controleren of we de doelen die we met de deelname nastreven, ook realiseren

Subdoel 3.4 - Doelmatige en doeltreffende verplichte samenwerkingsverbanden

3.4.1 - Onderzoeken welke taken we beter in samenwerking kunnen uitvoeren

3.4.2 - Controleren of we de doelen die we met de deelname nastreven, ook realiseren

Prestatie-indicatoren

Werkelijk 2017

Werkelijk 2018

Begroot 2019

Begroot 2020

Algemeen - Waardering inwoners algemene gemeentelijke dienstverlening (verplicht)

NB

6,9

7

7

Algemeen - Waardering ondernemers algehele gemeentelijke dienstverlening (verplicht)1

NB

NB

6,8

6,8

Algemeen - Apparaatskosten per inwoner (verplicht)

NB

NB

NB

NB

Algemeen - Kosten externe inhuur per inwoner (verplicht)

NB

NB

NB

NB

Algemeen - % overhead

NB

NB

75%

75%

  1. landelijke gemiddelde is 6,9

Stel uw document zelf samen

SELECTIE

0 - geselecteerd

Direct downloaden


Volledige pdf